top of page
  • Writer's pictureLinn Kristin Menden

Helgetur i skogen

Denne helgen ønsket vi å bare trekke oss litt vekk fra hverdagen og flytte ut i skogen.

Fredag kveld endte vi opp på Skrim. Det var mørkt da vi kom frem så ekstra spennende å finne seg en leirplass. Det ble fredagstacco i lavvon for de som var våkne.

Alle hadde en god natt. Det vil si, Rufus fant ikke helt roa første natta. Så mannen var ute å styra med han. Vi andre sov godt!!

Da vi våknet ble vi ganske forlegne. Vi oppdaget nemlig at vi kun lå ca 50 meter fra ei hytte.

Målet med denne turen var å komme seg litt vekk fra folk, og bare være oss. Men der hadde vi altså slått leir rett ved ei hytte. Det var heldigvis ingen folk der og vi pakket oss fort avgårde for å finne en ny plass.

Vi holdt oss ved samme vannet, bare at vi fikk hytta ut av syne. Fant oss en nydelig leirplass rett ved vannet. Det ble mye fisking på en ivrig Felix. Andre barn ser på barnetv, Felix ser på Lars Monsen. Han er helt hekta og snapper stadig opp tips og triks. Ser det også på måten han kaster ut på når han fisker. Sånn gjør Lars Monsen det sier han. Og slukskrinet sitt har han full kontroll på.

Helt herlig synes vi!! Blir nok en ekte villmarking ut av han;)

Vi var omgitt av blåbær på alle kanter. deilig store bær. Helt nydelig! Ikke fullt så nydelig med kombinasjon bleieslutt og masse blåbær på lillesøster!!

Lørdag ettermiddag gikk vi opp på en kolle. Den var bratt så her ble det litt klatring. Litt skummelt da vi nærmet oss toppen og kikket rett ned på vannet og leirplassen. Der var det bare å ha full fokus på alle barna så ingen skled ned stupet.

Rakk å nyte utsikten og tretoppene. Helt magisk å være på samme høyde som tretoppene. Fine bildemotiver er det og. Vel oppe fant vi oss en trygg plass, godt inne på kollen. Der var det tid for lørdagsgodis. Det var en fornøyd turgjeng.

Vel nede ved leirplassen gjorde vi det veldig enkelt for oss selv. Vi gikk for Real turmat. Enkelt og greit.

Felicia sovna omtrent idet hun hoppet oppi soveposen. Hele gjengen sover så himla godt på tur. Mannen og jeg har Exped liggeunderlag, 9cm. Det er helt nydelig. Rufus var også helt rolig denne natta<3

Dette ble en fin start på favorittmåneden. September er hjertelig velkommen med sine nydelige farger og friske luft.

Vi spiste oss mette på blåbær før vi trasket tilbake til bilen.

Det gjorde godt med en liten avstikker!!